Lokakuun 2022 säästö

 SÄÄSTÖNI NUMEROINA


Lokakuun alku:                                      Marraskuun alku:

ASP-tili:  18343,83 €                             ASP-tili: 18343,83                                   Muutos: +/- 0 €

Säästötili:   3823,89 €                           Säästötili: 3023,89  €                            Muutos:   -800 €

Osakesalkku:  26437 €                          Osakesalkku: 28362 €                           Muutos:   +1925€

Yhteensä:  48604,72 €                           Yhteensä: 49729,72 €                            Muutos:  +1125€


Olen siirtänyt säästötililtä taas 800 € osakkeisiin. Tavoitteeni oli saada säästöön vuoden loppuun mennessä yhteensä 51300 € ja nyt tavoitteesta puuttuu 1570,28 €. Aikaa on enää kaksi kuukautta. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että mitä vaan voi tapahtua. 

Olen aloittanut työn haun. Suunnitelmani mukaan minulla pitäisi olla tammikuun 2023 mennessä työ, josta saisin paremman palkan kuin ravintola-alalla. Aluksi ajattelin, että tuo nyt on helppo toteuttaa, sillä ravintola-alan palkat ovat niin matalat, että melkein minkä tahansa työn saaminen toteuttaisi jo tuon osan suunnitelmaa.

Saatoin olla väärässä. Ensinnäkin: En ole koskaan ennen joutunut hakemaan sen kummemmin töitä. Minua on aina pyydetty töihin. Minulla ei ole myöskään kokemusta työhaastatteluista ja huomasin olevani todella huono niissä. Torjutuksi tuleminen tuntuu myös todella lannistavalta ja sen jälkeen tuntuu vaikealta taas kerätä itsensä ja lähteä positiivisena hakemaan uudelleen töitä.

Lisäksi JOS saan edes töitä, on tyydyttävä myös huonompaan palkkaan kuin mitä olen saanut ravintola-alalla. Työhaastattelujen perusteella olen saanut sellaisen kuvan, että luvattu palkka olisi noin 2000 € kuukaudessa. Se on 300 € vähemmän kuin edellisessä työssäni.

Pitää kai joutua laskemaan vähän rimaa ja ymmärtää myös, että pohjalta on kai aloitettava kun on niin vähän kokemusta tältä alalta. 2000 € olisi silti todella tervetullut palkka nykyisien tukien sijaan sillä nyt kun olen tottunut elämään vähällä niin saisin tuosta summasta varmaankin lähes 1000 € säästöön.

Oikeastaan olen eniten huolissani nyt siitä, että onko minulla edes töitä ensi vuonna. 

Onhan aina opintolaina.. 




Kommentit